Share on facebook
Share on pinterest
Share on whatsapp

ארגון הלמידה

בניית תהליך הלמידה – הנגשת טקסט

בניית תהליך הלמידה – משימות פיענוח

ארגון הלמידה

בניית תהליך הלמידה – הנגשת טקסט

בניית תהליך הלמידה – משימות פיענוח

Share on facebook
Share on pinterest
Share on whatsapp

בניית תהליך הלמידה

דרכים שונות להנגשת טקסט לתלמידים

הנגשת מידע באמצעות סרטונים

כדי שכל תלמיד יוכל לקבל את ההסבר בקצב שלו ויוכל לחזור לכל נקודה בהסבר אנו ממליצים לתת את חומר הלימוד לתלמידים באמצעות סרטונים

אז איך עושים זאת בפועל?

1. מורה יוצר סרטון בו הוא מקליט את עצמו מסביר/ה

2. מורה מקריא טקסט הסבר

3. סרטון הסבר מהאינטרנט או מאתר תוכן

הנגשת מידע לתלמידים באמצעות טקסטים כתובים מגוונים

הטקסט צריך להיות כתוב בשפה שהתלמיד יכול להתמודד איתה ובאורך שתואם את רמת התלמידים (טקסטים מורכבים עדיף לחלק ליחידות פיענוח קטנות)

אז איך עושים זאת בפועל?

1. טקסט הסבר (שהמורה כתב או מהספר או מאמר בקישור מהאינטרנט)

  קישור למדריך ליצירת שאלונים גוגל

לצפייה בוידאו

2. המשך תהליך הקניה שמתבסס  על ידע קודם שהתלמיד למד – התלמיד משחזר את הידע שנלמד באמצעות שאלון.

אפשר לעשות בחינה קצרה שתתן פידבק מי יודע ומבין ויכול להמשיך בתהליך הלמידה.

שימוש בדרך זו מאפשר למורה לקבל מידע מפורט על רמת הידע של התלמידים וישמש אותו להמשך הן למשימות נוספות והן למפגשים סינכרוניים פרטניים או קבוצתיים.

  יצירת שאלונים במייקרוסופט 365

לצפייה בוידאו

3. הקנייה מרחיבה ומעשירה -טקסט או סרטון שמחבר לנושא/ידע קודם והוספת חלק חדש להעשרה או העמקה.

  יצירת שאלות מגוונות במייקרוסופט 365

לצפייה בוידאו

4. מיקוד: שאלה מרכזית או רעיון מרכזי אחד שמוביל את תהליך ההקניה.

הטקסט מגיע עם סימוני צבע שמכוונים את הקריאה של הלומד וממקדים אותה

חומרים נוספים

יעזור מאד להכיר

שליטה בסיסית בענן